فات وقت العتاب


بيقولى ايه اللى غيرك؟
ايه خلاك عنى بعيد
ايه اللى شاغلك ومحيرك
وليه تختار تبقى وحيد

بيقولى فين ضحكة شفايفك
راحت فين ابتسامة العيون
ليه انطفى ورد خدك
وليه فضلتى السكون

غريبه السؤال والاغرب انه منك
انا اللى كنت زمان اقرب لك منك
كنت تدور عليا لو يوم غيبت عنك
كنت تحلم بلقايا لو الايام خدتنى منك

دلوقتى بتسألنى ايه غيرنى
دلوقتى  بتفهمنى انك حاسسنى
دلوقتى بتقول انك حاببنى
بعد مالقسوة ما غيرتنى

دلوقتى بس حسيت بقيمتى
حسيت بحضنى اللى افتقدته
دلوقتى بس وحشاك قصيدتى
وكلامى اللى نفسك تناجى حرفه

 اسفه فات وقت العتاب
واللى بينا صار دخان
واللى كانوا زمان احباب
اصبح هواهم فى خبر كان

الطريق بينا خلاص اتقفل
ومفيش طريق هيوصلك
بايدك انت الحب اتقتل
مستحيل يصحى تانى ويرجعك












تعليقات

  1. لقد طفت العالم
    كي أهرب من سحرك الآسر
    وكي لا أتورط فيه أكثر
    لكني عدت خائبا

    لم أجد من يعزف أوتار عودي
    ويحرك فيها الأشواق مثلك
    لم أر وترا يشدني كوترك

    وكانت قناعتي تزداد يوما بعد يوم
    بأن الهروب منك عبث وهراء
    وأن المكوث بقربك
    والالتصاق بحماك
    هما عين الحكمة
    وكنز الكنوز
    واكتشفت أنك خاتم سليمان
    وأنك أنت الحكمة ذاتها

    فراجعي قلبك النقي الطاهر
    مرات ومرات
    حتى تصدقي
    -------

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رساله من مجهول

ابحث عنك

أنا طفله