من أنتى ؟؟؟


من انتى ؟؟
المح فى المرأه صورة تحاكينى
نفس الملامح ملامحى
نفس التقاسيم
نفس الاهه نفس الانين

من انتى ايتها المجهولة ؟؟
يخيل الى اننى أعرف ملامحك
أراها مألوفه معروفه محسوسه
تشبهنى والشبه بيننا خيال ولكن
بينى بينك سنين وسنين

من أنتى ايتها الحزينة ؟؟
أرى فى عينيك دمعا تحجر
وشفتاكى ترتعش من الحزن والضجر
ويداكى ذابت أطرافها من محو الدمع
والقلب شاب من الحزن الدفين والقهر

من أنتى قولى لى ؟؟
وكيف أراكى فى مرأتى حينما أنظر اليها
لاتطيلى اليا النظر وابتعدى
فلا اطيق النظر اليكى
فاننى أرى نفسى فيكى

لاتقولى أنك أنا
انا لست أمرأة أذاب ملامحها الزمن
وطمس شبابها وأهدر عمرها
انا لست أنتى
فعنى ابتعدى
بل أنتظرى
فاننى أرى فيكى نفسى
اقتربى أكثر
نعم هى نفسى

هل هذه المرأة حقا أنا ؟؟
لا .. أرفض الاعتراف بأن العمر هوى
أرفض الاعتراف بعمر مر دون أن اشعر به
أرفض أن أكون ملامح للذكرى
أرفض أن أكون أنثى أضاعها الزمن

مهما مرت الايام والسنين
أنا قلبى لسه صغير
قلب بيعشق ويحب بجنون
قلب محتاج يعيش محتاج يحس
محتاج يكون فى حضن قلب حنون



تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رساله من مجهول

ابحث عنك

أنا طفله